دنیای سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

دنیای سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

تعمیر مانیتور بردهای چاپی

یادگیری تعمیرات ای سی یو در موسسه های عالی با امروزی ترین متد ها

واحد کنترل الکترونیکی چسیت؟ و توضیحاتی در باره  آموزش تعمیرات ای سی یو؟

راهکارهای تعمیرات ECU

این مقاله در مورد آموزش تعمیرات ای سی یو خودرو و روش های یادگیری آن است.و موسسه پارسه به خوبی این دوره ها را امورش میدهد.

تجدید حافظه در مورده Ecu های مختلف . متفاوت میباشد تا حدودی به همین دلیل باید اول نوع ECU رو بشناسیم بعد به تجدید حافظه اون بپردازیم.

تجدید حافظه در خودرو های با ECU از نوع مگنتی مارلی MM8P :

ابتدا باید به وسیله دیاگ کد های عیب و یا در سایر دستگاه ها که خوده عیب رو نشون میدن خوانده و عیب مورده بحث رو بر طرف کنید.سپس به ترتیب کار های زیر رو انجام دهید.
1-سویئچ رو به مدت 10 ثانیه ببندید.
2-سوئیچ رو به مدت 10 ثانیه باز کنید.
3-ماشین رو بدون اینکه گاز دهید روشن کنید.
4-سوئیچ رو به مدت 10ثانیه ببندید.
5-سوئیچ رو به مدت 10 ثانیه باز کنید.
6-خودرو رو روشن کنید و به مدت 10ثانیه به ماشین گاز ندهید.
سپس دنده ها رو باید به این ترتیب معرفی نمود.
1- دنده1 ->3500RPM->دنده 2 ->3500RPM->خلاص کرده کاهش سرعت داده سپس دنده 1 رو درگیر کنید.
2-دنده2 ->3500RPM->دنده 3 ->3500RPM->خلاص کرده کاهش سرعت داده سپس دنده 2 رو درگیر کنید.








3-دنده3 ->3500RPM->دنده 4 ->3500RPM->خلاص کرده کاهش سرعت داده سپس دنده 3 رو درگیر کنید.
4- دنده4 ->3500RPM->دنده 5 ->3500RPM->خلاص کرده کاهش سرعت داده سپس دنده 4 رو درگیر کنید.
5-دنده5 ->3500RPM-> خلاص-> دوباره دنده5 رو درگیر کنید.
مدت انجام این تجدید حافظه تا زمانی هست که موتور به دمای ایده ال خود رسیده و فن های خودرو شروع به کار کرده باشند. در زمان تجدید حافظه همواره با تمام حالات رانندگی کنید یک رانندگی سریع یا یک رانندگی ارام و متعادل.منظور هر دو مدل و نحوه رانندگی میباشد.
بعد از اتمام کار دوباره خودرو رو به دیاگ وصل کرده اگر خطایی مشاهده نکردید که کار تموم شده اگرنه که دوباره تجدید حافظه رو انجام دهید.




تجدید حافظه در خودرو های با ECU از نوع SL96 یا S2000

ابتدا باید به وسیله دیاگ کد های عیب و یا در سایر دستگاه ها که خوده عیب رو نشون میدن خوانده و عیب مورده بحث رو بر طرف کنید.سپس به ترتیب کار های زیر رو انجام دهید.
1-سویئچ رو به مدت 10 ثانیه ببندید.
2-سوئیچ رو به مدت 10 ثانیه باز کنید.
3-ماشین رو بدون اینکه گاز دهید روشن کنید.
4-سوئیچ رو به مدت 10ثانیه ببندید.
5-سوئیچ رو به مدت 10 ثانیه باز کنید.
6- خودرو رو روشن کنید و به مدت 10ثانیه به ماشین گاز ندهید.
حال نوبت به معرفی دنده ها میرسه.
1-از شروع حرکت به هر دنده حداقل مسافتی رو برابر با 50 متر رو طی کرده و بعد به دنده بالاتر بروید.







تجدید حافظه در خودرو های با ECU از نوع Bosch 7.3:

ابتدا باید به وسیله دیاگ کد های عیب و یا در سایر دستگاه ها که خوده عیب رو نشون میدن خوانده و عیب مورده بحث رو بر طرف کنید.سپس به ترتیب کار های زیر رو انجام دهید.
1-سویئچ رو به مدت 10 ثانیه ببندید.
2-سوئیچ رو به مدت 10 ثانیه باز کنید.
3-ماشین رو بدون اینکه گاز دهید روشن کنید.
4-سوئیچ رو به مدت 10ثانیه ببندید.
5-سوئیچ رو به مدت 10 ثانیه باز کنید.
6- خودرو رو روشن کنید و به مدت 10ثانیه به ماشین گاز ندهید.
7-موتور رو گرم کرده تا به دمای کاری رسیده و فن ها شروع به کار کند.
8-سوئیچ رو ببندید.
9-استارت بزنید
10-بعد از استارت خودرو گاز ندهید تا خودرو در دور ارام کار کند.
11-بعد از این مرحله شروع به رانندگی در یک بازه زمانی 10 دقیقه ای کرده و در چند حالت رانندگی سریع و اروم خودرو رو برانید سپس دور موتور رو به بالای دور موتور 4000 دور برده و سپس در طی یک بازه چند ثانیه ای سرعت ماشین رو کاهش بدید.
بعد از اتمام کار دوباره خودرو رو به دیاگ وصل کرده اگر خطایی مشاهده نکردید که کار تموم شده اگرنه که دوباره تجدید حافظه رو انجام دهید.












نکته ای که مد نظر هست در زمان انجام تجدید حافظه خودرو تک سرنشین باشد و خیابان و جاده هم هیچ گونه شیبی نداشته باشد. و کلا بر روی خودرو بار اضافی وارد نباشد.

حال ببنیم که خودرو های مورده بحث از کدوم ECU استفاده میکنند.

پرشیاها از سری اول تا حدود سال 80 یا 81 از مگنتی مارلی MM8P استفاده میکردند بعد از سال 80 یا 81 که 405 های 2000 از خط تولید خارج شد به مانند کلیه موتور های xu7 تولیدی در ایران خودرو تا سال 82 از sl 96 و سپس از S-2000 استفاده کردند

موتورهای XU7/L3 هم از سال 82 به به بعد از S-2000 ساژم و هم اکنون از S-2000 ولئو استفاده می کنند

موتورهای زانتیا 2000 و 1800 و پرشیای ELX فقط از بوش 7.3 استفاده کرده و می کنند

206 های تیپ 4 و 5 و 6 تا سال 85 از بوش 7.4.4 و منبعد از بوش 7.4.5 استفاده کردند ( و اس دی ها )

تیپ 2 و 3 هم از S-2000 استفاده میکنند
(تفاوت آنها با ای سی یو های S-2000 موتورهای XU7 در این است که پایه های مولتی پلکس در آنها فعال شده است و از لحاظ نرم افزاری تفاوتهای مختصری هم در این ای سی یو های نصب شده روی 206 های 1400 که پایه مولتی پلکس فعال شده وجود دارد که با نامهای 3E و 3F و 10 و 11 , FC5 مشخص شده اند و بسته به سال تولید خودرو نوع آنها مشخص است )

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.